Programovací vláčky Intelino
Dnes jsme se ve třídě na chvíli stali výpravčími i dispečery! S vláčky Intelino jsme sestavili kolejiště a pomocí barevných kódů určovali, kde má vlak zastavit, zpomalit nebo změnit směr. Měli jsme tak plně automatizovanou železnici přímo ve třídě :-)
A stejně jako ve skutečném provozu, když jsme špatně nastavili svůj "dispečerák" (naprogramování trasy), vláček si jel po svém!
Zjistili jsme, že práce výpravčích a dispečerů není žádná hračka – musí správně postavit vlakovou cestu, „přehodit včas "vexl" (výhybky) a sledovat, jestli fíra neprojel náhodou klacek. (návěstidlo v poloze stůj). A taky se umět s ostatními domluvit. Pokud něco úplně neklapne, může nakonec dojít k velké "hromadě" (nehodě)
Ale na konci hodiny už vláčky jely podle plánu. To se dětem podařilo naprogramovat jízdu - kdy by to fíra pohodově "valil". Radost z úspěchu byla obrovská – skoro jako když šnelcug (rychlík) přijede na minutu přesně! 🚆
Pokud byste chtěli s vláčky pracovat, počítejte s tím, že se dlouho nabíjejí – při úplném vybití až dvě hodiny. Navíc je nelze nabíjet běžnou USB-C nabíječkou. (je to jiné USB) Pokud máte k dispozici jen jednu nabíječku, může nabíjení tří vláčků zabrat i půl dne.
Velmi pomohlo, že děti měly předem připravené instrukce – práce díky tomu měla jasnější řád. Začinali jsme jednoduchým oválem z kolejí a základními kódy. ( zastav, zpomal např. před obloukem, zrychrení ) Pak jsme pomalu dávali další instrukce a další koleje i výhybky. Nakonec jsme tratě všech skupin spojili dohromady.
Z domova jsem přinesl dřevěné koleje z Ikey. Díky redukci je možné je pak propojit a rozšířit trať.
Další velká výzva je skládání a uklízení vláčků do krabice. Rozhodně to není se třídou činnost na pět minut. :-) Občas se stalo, že I uklízečka našla po nás, ještě nějaký barevný kód při uklízení...
Komentáře
Okomentovat
Školní Makovice děkuje za zprávu a přeje pěkný den.