Programovací vláčky Intelino

🚂 Programovací vláčky Intelino🚦
Dnes jsme se ve třídě na chvíli stali výpravčími i dispečery! S vláčky Intelino jsme sestavili kolejiště a pomocí barevných kódů určovali, kde má vlak zastavit, zpomalit nebo změnit směr. Měli jsme tak plně automatizovanou železnici přímo ve třídě :-)
A stejně jako ve skutečném provozu, když jsme špatně nastavili svůj "dispečerák" (naprogramování trasy), vláček si jel po svém!
Zjistili jsme, že práce výpravčích a dispečerů není žádná hračka – musí správně postavit vlakovou cestu, „přehodit včas "vexl" (výhybky) a sledovat, jestli fíra neprojel náhodou klacek. (návěstidlo v poloze stůj). A taky se umět s ostatními domluvit. Pokud něco úplně neklapne, může nakonec dojít k velké "hromadě" (nehodě)
Ale na konci hodiny už vláčky jely podle plánu. To se dětem podařilo naprogramovat  jízdu - kdy by to fíra pohodově "valil". Radost z úspěchu byla obrovská – skoro jako když šnelcug (rychlík) přijede na minutu přesně! 🚆

Svítí to, bliká to, vydává to zvuky - to se bude dětem určitě líbit :-)

Postřehy z hodiny:

Pokud byste chtěli s vláčky pracovat, počítejte s tím, že se dlouho nabíjejí – při úplném vybití až dvě hodiny. Navíc je nelze nabíjet běžnou USB-C nabíječkou. (je to jiné USB) Pokud máte k dispozici jen jednu nabíječku, může nabíjení tří vláčků zabrat i půl dne.

Mašinka se programuje kombinací barevných kódů na kolejích

Ačkoli jde o programování, velkou roli zde hraje také spolupráce dětí, což často vede k vypjatým situacím. Každý má svou představu, a někteří nejsou ochotni ustoupit ani o píď při stavbě kolejí. Pro děti, které mají potíže s komunikací a prosazováním vlastních nápadů, je to výzva. Bohužel ve škole máme k dispozici pouze tři sady vláčků Intelino a to je pro třídu málo. Ideální je, když pracují maximálně čtyři žáci ve skupině u jedné sady. Pro dítě s poruchou autistického spektra by bylo nejlepší mít vlastní sadu jen pro sebe :-)

Instrukce

Velmi pomohlo, že děti měly předem připravené instrukce – práce díky tomu měla jasnější řád. Začinali jsme jednoduchým oválem z kolejí a základními kódy. ( zastav, zpomal např. před obloukem,  zrychrení ) Pak jsme pomalu dávali další instrukce a další koleje i výhybky. Nakonec jsme tratě všech skupin spojili dohromady.

Z domova jsem přinesl dřevěné koleje z Ikey. Díky redukci je možné je pak propojit a rozšířit trať.

Další velká výzva je skládání a uklízení vláčků  do krabice. Rozhodně to není se třídou činnost na pět minut. :-) Občas se stalo, že I uklízečka našla po nás, ještě nějaký barevný kód při uklízení...

Pedagog jako průvodce hodinou? Proč ne rovnou průvodčí... :-)


Co všechno musí před jízdou mašinfíra udělat? To jsme se dověděli z jednoho videa. Vyjeli jsme pak z Prahy - Libně nákladním vlakem směrem na Kolín:-)


Komentáře

Nejčtenější:

Setkání seniorů s žáky 3.A v Komunitním centru ve Zdibech 15.1. 2025

Škola - fotky

Informatika na naší škole: Zábava, kreativita a moderní technologie

Bajka o čápovi a lišce a distanční výuce

Čtvrtletní hodnoceni

Zázračný počtář

Udělej si pěkný obrázek o své třídě

Hej a počkej páprdo

Návštěva u dobrovolných hasičů ve Zdibech