Informatika s Emilem II
Na informatice je hukot jako v úlu. Za každou bednou počítače sedí pilné včelky a kurzorem poletují ve virtuálním světě robota Emila. Jde o samosběr informací pro pozdější brainstorming. Co se zjistí, si děti zapisují. Každý hledá řešení po svém a je úžasné slyšet vzájemné diskuze. Úlohy nemají jedno řešení a proto není nouze o překvapení. Po záplavě nápadů si nejste jisti, kde a jak vás to na konci hodiny vyplivne. :-) Než jste začali, je konec To pak hodina informatiky týdně je málo a množství učiva je jako narvat slona do telefonní budky. Výuka Wordu, Excelu a PowerPointu se tak dle nové koncepce přesunula do jiných předmětů.
Co je pro někoho v Emilovi hravá logika, to někdo jiný neocení. Když ptáčka lapají, pěkné animované postavičky mu malují, ale jinak informatické myšlení "smrdí" podezřele matematikou. :-) Pro někoho to bylo nepříjemné prozření. Kdybyste se ptali, z které planety jsme s Emilem na zem spadli, tak děti by určitě ty tři planetky, kde řádí s robotem, rády popsaly. Snad nadšení bude pořád stejně nakažlivé. Školou se profláklo, že existuje nějaká zábavná modrá postavička. Starší sourozenci o ní vyprávěli mladším a když druháci dostali na hodinu iPady, hned ji hledali. Litovali, že se s ní setkajì až ve čtvrté třídě. Jsou dotazy, jestli se Emil nedá spustit i doma. Někomu je líto, že s robotem je jen ve škole a nemůźe být i "poškole". :-) Nebo třeba dělat domácí úkoly. Jak se bude dohánět výuka po delší absenci, anebo při distanční výuce? Napíšeme email Emilovi, co na to on. :-) Nechce být částečně ve free verzi na svých stránkách? Jedna žačka se třeba chtěla doma pochlubit dědečkovi. Děda čeká na svoji první hodinu informatiky celý život. Teď ji má slíbenou od vnučky a robot Emil tak může tmelit generační rozdíly. Děda se těší. Co na to ale vývojáři H- Edu?
Komentáře
Okomentovat
Školní Makovice děkuje za zprávu a přeje pěkný den.